مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قیمت فرش ماشینی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت فرش ماشینی

 

موقع خرید فرش ، اولین کاری که میکنیم اینه که یه نگاه به جیبمون بندازیم و ببینیم چقدر میتونیم هزینه کنیم. درسته که همه دوست دارن بهترین و شیک ترین و جدیدترین فرش رو بخرن اما موضوع مهم، اوضاع مالی و اون مقدار پولی هست که باید پرداخت بشه. فرش ماشینی و فرش دستباف در انواع و اقسام مختلف توی بازار موجوده که قیمت هر کدوم به یه سری عوامل بستگی داره.

فرش دستبافت که به عنوان هنر و صنایع دستی به نام ایران شناخته شده، قیمتش با توجه به اصالتش کاملا مشخصه. قیمت ارزونی نداره، چرا که الیاف و نخ های به کار رفته در اون از پشم های کاملا طبیعی هست که به صورت طبیعی هم رنگرزی میشه و بعد از اون با زحمت فراوان دست و در مدت طولانی، رج به رج تار و پود به هم بافته میشه و آماده پهن شدن و خودنمایی در کف منازل هست. اگر از نظر مالی و پرداخت هزینه، مشکلی ندارین،خرید فرش دستبافت به شما توصیه میشه.

خریدی که پول شما نه تنها از بین نمیره بلکه روز به روز که روی فرش دستبافتون قدم برمیدارین به ارزش پولی که پرداخت کردین اضافه میشه و هر زمان که بخواین، این امکان رو دارین که فرشتون رو با قیمت بالاتری بفروشین.

 

 

چه عواملی در قیمت فرش ماشینی تاثیرگذارند؟

قیمت فرش ماشینی

مشاوره رایگان

اما نوبت میرسه به خرید فرش ماشینی . خریدی که خیلی ارزون تر از فرش دستبافت براتون تموم میشه اما باز فرش ماشینی هم گرون و ارزون داره. تراکم، شانه، طرح و نقش، جنس الیاف و برند تولیدکننده از عوامل تعیین کنندهقیمت فرش ماشینی هستن.

شانه فرش ماشینی: هرچه میزان شانه بیشتر باشه، قیمت فرش ماشین گرون تره. چرا که بالا رفتن تعداد شانه باعث افزایش ظرافت و زیبایی میشه. طرح فرش رو واضح تر نشون میده و به دلیل به کار بردن نخ های نازک تر در فرش با شانه زیاد، لطافت اون بیشتر از بقیه مدل هاست.

تراکم فرش ماشینی : تراکم یه فرش یعنی تعداد گره هایی که کنار هم بافته میشه. هرچی این گره ها بیشتر باشه فرش سنگین تر، ضخیم تر و محکم تر میشه و مقاومت قالی بالاتر میره.

جنس نخ قالی : انواع نخ و الیاف در بازار برای تولید فرش موجود هست. از نخ با کیفیت و مرغوب گرفته تا نخ های پلاستیکی و غیراستاندارد. مسلما هرچی جنس نخ بهتر باشه، اون قالی گرون تره. بهترین نخ و الیافی که این روزها خیلی هم طرفدار داره و خریدارا رضایت خودشون رو اعلام کردن، نخ آکرولیک هیت ست شده هست. قیمت فرش ماشینی با نخ های بی کیفیت پلاستیکی ارزون تر از بقیه جنس های نخ هست.

قیمت فرش ماشینی

بیشتر بخوانید: ویژگی های جنس فرش ماشینی خوب چیست؟

یه زمانی نخ آکرولیک بهترین بود اما پرزدهی داشت و این مورد موجب حساسیت و آلرژی میشد اما بعدها این الیاف رو هیت ست کردن و پرز اون از بین رفت. به علاوه، رنگ ها با نخ آکرولیک هیت ست شده طبیعی تر و براق تر نشون داده میشه و لطافت بالایی داره. بعد از اون نخ پلی استر هست که طرفدار داره. تمام این موارد به اضافه طرح و نقشه فرش و مدل بافت اون، مهم ترین مسائل برای ارزش گذاری و قیمت دهی به فرش هستن.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده